:: přihlášení
Jméno a heslo

:: menu
:: náhodná galerie
:: sponzoři

archa

půjčovna a prodej chlazení Moravec

cefast

Osobní auto v plném rozsahu

1.července 2004 | Jaroslav Mangl | SDH Ďáblice | 2292 zobrazení | 0 komentářů | tisk

Jak to dopadá ....

Ve čtvrtek 1.7.2004 jsme převáželi do servisu hydraulické vyprošťovací zařízení a dýchací přístroje. Naše cesta vedla přes Brandýs nad Labem do Kostelce nad Labem a dále na Mělník. Při průjezdu náměstím jsme si všimli, že se na západní straně náměstí tvoří tmavý mrak. Po bližším prozkoumání jsme určili, že se jedná o černý kouř.
Asi po dvou minutách jsme přijeli na hranici města a v dálce jsme zahlédli na silnici kolonu vozidel v jejímž středu šlehaly plameny a stoupal černý kouř. Po příjezdu na místo události jsme průzkumem zjistili, že se jedná o požár osobního vozidla Škoda Š120 v plném rozsahu. Posádka vozidla byla bez zranění a stála opodál. LPG nebylo ve vozidle instalováno.
Na likvidaci požáru jsme používali 3 ks práškových přenosných hasících přístrojů (PHP) o obsahu 6kg hasební látky. Taktiku zdolání požáru jsme s kolegou určili tak, že se budeme střídat vždy po vystříkání PHP a útok provedeme od přední části vozidla směrem k motoru s ohledem na blízkost nádrže na PHM.
Naše snaha nebyla korunována úspěchem. 18kg prášku pouze intenzivní oheň na chvíli uhasilo, ale díky vysoké okolní teplotě vždy došlo k znovuzahoření. Naše teoretická představa o síle a použití PHP vzala za své.
Na místo se za krátkou chvíli dostavili i hasiči z povolání HS Stará Boleslav s vozidlem RZA, které ihned započalo hasební útok pomocí tlakové vody. Dále dorazilo družstvo s CAS. K likvidaci požáru bylo zapotřebí ještě tlakové vody z CAS.
Jak je vidět z předchozích řádků, je nutno PHP použít ihned při jakémkoliv zahoření a okamžitě volat linku 150. Nejzajímavější a nejtragičtější na tomto případu je skutečnost, že z kolony vozidel které stály v obou dvou směrech nikdo nepřišel posádce vozidla na pomoc přestože v koloně bylo mnoho nákladních vozidel, které jistě měli v kabině PHP. Řidiči z okolo stojích vozidel pouze stáli z obou stran u prvních vozidel a pozorovali vývoj požáru.
Při mé komunikaci s řidičem hořícího vozidla o vývoji požáru mě popisoval, že v prvních chvílích bylo cítit zápach ze zadního prostoru kabiny vozidla. Tato skotečnost ukazuje na vývoj požáru od baterie, která je za zadními sedadli umístěna. Po zastavení vozidla došlo k rozšíření požáru na zadní sedadla, Která se řidič snažil uhasit hasícím sprejem a minerálkou. To se mu nepodařilo. Nepodařilo se mě zjistit, kdo volal na tísňovou linku 150.
Na místě jsme byli přesně v 8:11 Vozidlo v tu dobu již delší dobu hořelo.

Jaroslav Mangl
Marek Vacek